Gezeik, gezeur en 11 mensen buiten de deur - Reisverslag uit Sölden, Oostenrijk van Roxanne - WaarBenJij.nu Gezeik, gezeur en 11 mensen buiten de deur - Reisverslag uit Sölden, Oostenrijk van Roxanne - WaarBenJij.nu

Gezeik, gezeur en 11 mensen buiten de deur

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

15 Februari 2014 | Oostenrijk, Sölden

De olympische spelen in Sotsi zijn weer begonnen. Normaal kijk ik nooit naar olympische spelen, nou ja heel af en toe eens de schanse sprong dan. In elk geval ik begon echt zin in wintersport te krijgen, dat heb ik naatuurlijk altijd wel, maar nu werd het nog eens versterkt door al die beelden.

Na 4 uur te hebben geslapen, moesten we met de groep om 4 uur bij de benzine pomp verzamelen, dat was voor mij lekker dicht bij (aan de overkant van de weg, om precies te zijn). We hebben ons verdeeld tussen 3 autos, en alle bagage in de bus gestopt, die dit keer gelukkig nog wel mee kon. Waarschijnlijk hebben we startkabels nodig bij vertrek, maar dat zien we dan wel weer. Na een lange reis van meer dan 12 uur, waren we eindelijk bij ons 21 persoons huisje. Ehh, ja, dat was eigenlijk de bedoeling. Omdat Kees en Jose nog papa en mama van het vliegveld in Munchen gingen halen en de bedden nog niet waren opgemaakt gingen we bij een kroegje wat drinken. Heel vriendelijk en gezellig kroegje was dat.

Na misschien wel 3 uur besloten we om naar het huisje te gaan en toen begon de ellende! We gingen de bus uit laden en alle kamers bekijken toen er bij één van de kamers een man in bed lag, en er stonden nog een paar koffers beneden die niet van ons waren. Na een paar gesprekken kwamen we er achter dat de eigenaresse door had gegeven aan de reisorganisatie dat het huis niet bedoeld was voor 21 mensen, maar het was een soort pension. De keuken was net zo groot als een dixie, waar we zelf maar de lamp in hebben gehangen en er zaten twee kookpitten in. Ja dat gaat natuurlijk niet werken als we 21 mensen zijn!

Via de eigenaresse kwamen we erachter dat de reisorganisatie andere reisorganisatie in had geschakeld en die had het niet goed door gegeven. De beste optie volgens de reisorganisatie waarbij we hadden geboekt was om naar Kaprun te gaan. Dat wouden we absoluut niet! We hadden al zo lang in de auto gezeten en bovendien heeft Kaprun niet een goeie skipiste voor ‘experts’. Dus hebben we diezelfde dag nog een hotel geregeld waar we met 13 persoon konden slapen.
Na alle gezeur zijn we maar een giga pizza gaan eten en daarna de bus weer ingeladen, naar de nieuwe hotel/appartement gegaan en de bus weer uitgepakt... en lekker geslapen!

• 16 Februari 2014 - 20:05

Jan:

Zo, dat gaat lekker dan! :-(
    En nu wel een beter onderrkomen of blijft het een duur hotel??

Ben benieuwd!!,
    Groetjes Jan.