Qualiteit + Quantiteit= Wauw! - Reisverslag uit Ilha do Pico, Portugal van Roxanne - WaarBenJij.nu Qualiteit + Quantiteit= Wauw! - Reisverslag uit Ilha do Pico, Portugal van Roxanne - WaarBenJij.nu

Qualiteit + Quantiteit= Wauw!

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

23 Juli 2014 | Portugal, Ilha do Pico

Vanmorgen begon het raar! Eerst moesten alle boten schoon worden gemaakt zoals altijd. Omdat ik gisteren vrij was wist ik niet zo precies wat vandaag op de planning stond. Ik had een tour om 9 uur had ik onthouden, dat is de normale tijd. Toen ik een handdoek wou pakken om de zitplaatsen te drogen kwam de biologe naar mij toe en zij ‘we ruilen van shift, dus jij doet de 8:30 tour’. Ik dacht ‘hum? Alle tours beginnen toch om 9 uur?’. Na nogmaals op de planning te hebben gekeken zag ik inderdaad dat er een tour om 8:30 was ingeroosterd. Dus heb ik alle toeristen in een boot geplaatst en zijn we op walvissen jacht gegaan.

Na ver reizen richting het zuiden van Pico kwamen we drie andere boten tegen die ook op de opkomst van de walvissen lagen te wachten. Kort daarna kwamen ze boven, weer dezelfde spitsnuitsdolfijnen, maar dit keer waren ze niet zo dichtbij. Onderweg naar de spitsnuitdolfijnen hebben we nog een maanvis gezien, en doet mij weer denken aan vorig jaar toen ik met een maanvis heb gezwommen. Na een paar keer de spitsnuitsdolfijnen te hebben achtervolgd zijn we terug gevaren en hebben daarna nog een schuwe groep gevlekte dolfijnen gezien, een grote groep grijze dolfijnen die overal een beetje opdoken. Daarna zijn we verder richting land gevaren en kwamen we een mooiere groep gevlekte dolfijnen tegen en de zwaardwalvissen. Bizar die beesten! Zwaardwalvissen zijn enorme beesten, ik stond aan op de zijkant van de boot en zag ze super dichtbij komen, daarna onder de boot door naar de andere kant, en constant gingen ze van de ene naar de andere kant. Het zijn reusachtige beesten, zeker als ze zo dichtbij komen en uit het water springen. Ik weet zeker dat het geen moeite zou zijn om zo een beest aan te raken, zo dicht bij! Ik heb dit ook al eerder gezegd, maar nu zaten we in een zodiac boot, en dan besef je eigenlijk hoe kwetsbaar je bent. Meestal als er zwaardwalvissen aanwezig zijn zijn alle andere walvissen weg, in speciaal de potvis, die heb ik vandaag ook niet gezien!

In de middag heb ik met verschillende dingen geholpen. Ik had geen zin om in het winkeltje te blijven, dus heb ik met de kajaks geholpen, de spullen voor een boot naar de andere kant van de haven gebracht, ik heb alle zwempakken georganiseerd en ik heb duik vlaggen gekocht voor alle boten. Rond 19 uur kwam een boot binnen vanuit Princess Alice dus hebben we het schoon gemaakt en alle duikflessen eruit getild en in de busje geplaatst zodat ze gevuld kunnen worden. Gelukkig was er een nette duiker naar Princess Alice geweest, hij had alles al schoon gemaakt en daarom hadden de gidsen geen schoonmaak werk. Super! De vorige keer was het een ramp, alles was vies en we mochten ook nog eens de werk van de duikers doen, want de duiker die mee was geweest is super lui! Eenmaal thuis hebben we wat brood gegeten dat we vandaag hebben gekregen en nu ga ik slapen. Hopelijk maak ik een betere nachtrust vanacht.

  • 25 Juli 2014 - 12:11

    Jan:

    Echt wel vervelend elke keer weer die grote groepen dolfijnen te moeten zien....... :-(
    Of die enmorm grote en mooie walvisssen.
    Ik heb het echt met je te doen en dat je dan nog slapen wil dat begrijp ik nest hoor.
    Zwaar leven heb je daar, maar ja, je kon ook gewoon hier blijven!!! :-)

    Geniet er nog maar lekker van!!!!

  • 26 Juli 2014 - 14:44

    Pa:

    Hoi roxanne,
    Had nog niets gelezen, begrijp weer dat je weer helemaal in je sas bent, water, dolfijnen in stip of spitsuitvoering of wat dan ook, en dan nog echte en valse walvissen etc.
    Als ik dit zo lees, denk ik weer terug aan de vakantie van vorig jaar bij jou op Pico.
    Rust, ontspanning, water, Picinho en vooral GEEN stress.
    Men zegt dat je in het leven niet terug maar VOORUIT moet kijken, nou dat doe ik dan ook met genoegen,
    en dan begin ik al haast te dromen, weer bijkomend, besef ik dat we over een dag of 10 onze vakantie weeer doorbrengen op de Azoren.................ik DROOM al weer.

    TOT STRAKS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 24757

Voorgaande reizen:

22 Maart 2018 - 09 April 2018

Zuiden van Afrika

18 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Costa Rica

23 Maart 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Zweden

14 Juli 2014 - 28 Augustus 2014

Hoofdstuk 2 Pico

15 Februari 2014 - 22 Februari 2014

Sölden, Oostenrijk

12 Juni 2013 - 12 Juni 2013

Aangekomen op Pico

Landen bezocht: