Update voor pre-hectiek - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Roxanne - WaarBenJij.nu Update voor pre-hectiek - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Roxanne - WaarBenJij.nu

Update voor pre-hectiek

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

09 Mei 2016 | Zweden, Stockholm

Ai, de dagen vliegen voorbij. Aangezien de vele berichtjes met de vraag "leef je nog?" deduceer ik dat jullie staan te trappelen op de volgende verhaaltje. Dan begin ik maar eens met het weekend waar ik het laatst mijn verhaaltje mee heb afgesloten.

Zaterdag was het cultuurnacht. Dit hield in dat culturele bezienswaardigheden voor het publiek werden geopend en veel shows tegen een klein bedrag of geen bedrag werden gehouden.
De verzamelplek was het stadhuis en aangezien iedereen vertraagd was ging ik maat eens ontdekken wat er daar te doen was. Het was een groot gebouw met veel verschil in kamer decoratie en grootte. De blauwe kamer was niet blauw en de Goude kamer had teveel goud. Daarna zijn we naar het operahuis gegaan waar niet veel te beleven was. Dus zijn we nog maals naar Kungsträgården geweest en daar de bloesembomen (die nu wel open waren) bekeken. Na een rondje te hebben gelopen zijn we maar in de kerk gaan zitten. Ik was verast. Het zangkoor dat daar zong was echt goed. Daarna zijn we weer naar het operahuis gegaan en hebben daar naar een kort maar zeker krachtige operastuk geluisterd. De expressie van de zanger vertelde het verhaal... Opera klink boven verwachting leuk. Van een zomerse dag zijn we zo de nacht in gegaan met enkele spetters die steeds heftiger werden. De zware regenbui veranderde al snel in zwevende druppels en voor we het wisten was het hard aan het sneeuwen. Aangezien de tijd en de kou hebben we besloten om ons te schuilen in een bar.
Na een kort nachtje slapen was het zondag en zoals de naam zegt...was het niet zonnig deze dag... Nee, het sneeuw-hagelde en zodra het de grond raakte verdween het als sneeuw voor de zon.
De rest van de week was het hard werken en helaas mochten wij (de undergrads) niet mee met de “retreet”, wat inhield dat we (ehh...ik) donderdag en vrijdag alleen op het lab was. Daar heb ik mijn experiment af kunnen maken, waar ik veel van heb geleerd. Vrijdag middag kwamen de blije gezichten terug en zijn we met z'n allen hard aan het werk gegaan met de voorbereidingen van maandag... Het congres.
Omdat het zo laat werd eerder dat we klaar waren, zijn we gezellig uit eten geweest bij een Perzisch restaurant, een nieuwe en zeer lekkere ervaring.

Een maal thuis hebben we nog een film gekeken (ik vond het zeer lachwekkend, ook al kreeg iemand anders er nachtmerries van) en toen werd het al snel 3 uurtjes. Zaterdag was het Valborg, een evenement dat eenmaal per jaar word georganiseerd. Dit feest komt van oorsprong uit Nederland, de heksennacht, en wordt groot gevierd in Uppsala en Malmö met een soort ‘te land ter zee en in de lucht’ en afgesloten met een groot kampvuur. Aangezien Malmö nogal ver weg is en Uppsala wel te doen is, was ik van plan om naar Uppsala te gaan. Ik had met iemand om 7 uur afgesproken (een hele korte nacht dus!). Na het ontbijten zag ik nog niemand en ben ik maar naar mijn kamer gegaan waar ik op bed neer ben gevallen en om twee uur in de middag weer eens wakker werd. Een beetje jammer dat ik Uppsala heb gemist terwijl ik er vanaf het begin naar uit keek om op deze dag te gaan, maar het slapen vond ik ook een prima idee.
Om het gemis te beperken zijn we naar de dierentuin geweest waar ook optredens waren en een groot kampvuur.
Na nog een dagje vroeg thuis te zijn gekomen, heb ik mijn tas ingepakt, de stof gezogen in de kamer op een leuke tijdstip en heb ik een ander bed gezocht. Ja ik moet weer verkassen! Woensdag krijg ik de sleutel 

Zondag zijn we met een hele groep naar de Tivoli geweest. Nee, deze is niet gevestigd in Utrecht noch kan je daar muziek luisteren van hoog kwaliteit. De Tivoli in Stockholm is een pretpark met een reuze draaimolen dat uitzicht bied over heel Stockholm. Omdat de ruimte zeer beperkt is midden in de stad, zijn de achtbanen in de hoogte gebouwd en gaat alles recht of krom snel naar beneden. Het betreden van elk attractie koste een x aantal coupons, deze waren los verkrijgbaar naast de entree, en dus was niet alles onbeperkt toegankelijk wat best jammer was aangezien alle attracties heel kort zijn. We eindigde de avond op de dansvloer na een paar glazen hop sap te hebben genuttigd.

Maandag en dinsdag werd een congres gehouden in het Nobel forum. Dit is de plaats waar jaarlijks de nobel prijzen worden uitgedeeld. Omdat mijn begeleidster dit had georganiseerd stond ik vroeg op, netjes aangekleed, klaar voor een dag lachen en vriendelijk doen. Het was een zeer interessante congres en ik deed mijn best om te begrijpen waar het allemaal over ging, maar de voorkennis ontbrak wat het nogal lastig maakte. Ach ja het is ook begrijpelijk dat ik iets niet begrijp aangezien ik mij hier niet in heb verdiept of gelezen. Bij dit congres waren enkel personen aanwezig die al jaren in dit veld werkten.

Mijn beddentesttour is weer van start! In 9 dagen slaap ik in 7 verschillende bedden, nou ja het is maar wat je een bed noemt. De eerste nacht begon goed op een bed van iemand die op vakantie was, daarna heb ik op een dunne matras op de grond geslapen (niet heel fijn), nummer 3 was een gedeelde luchtbed, en van de luchtbed ben ik verhuisd naar de bank. Nummer 5 is de trein, daarna slapen we een paar nachten in een goed airbnb bed, om de terugreis door te brengen in de trein, bus en weer trein. En als laatste hoop ik maandag te verhuizen naar mijn vaste kamer (afhankelijk van hoe moe ik ben).

  • 13 Mei 2016 - 20:49

    Jan:

    Hoi Rox,

    Gezellig weer he, niemand die even de moeite neemt te reageren op je hele verhaal!
    Maar dan toch maar even een snelle reactie van mij.
    Je bent een behoorlijk druk baasje aan het worden daar!
    Maar wel op een gezellige manier heb ik wel door.
    Ik ben druk op mijn manier en dat is een hele ontspannende drukke manier :-)
    Ik ben weer gestart met mijn duikcursus, maar moet die even onderbreken want morgenvroeg gaan we 12 dagen naar Kroatië.
    Nu moet ik bijvoorbeeld mijn koffer in gaan pakken.
    Vandaar dat ik weer snel stop met jou het beste te wensen tijdens je beddentour.
    Wij gaan er ook een houden, want we blijven niet langer dan 2 dagen op hetzelfde adres.
    Hoe het was hoor je wel, ga zo door want ook al reageert er niemand, ik weet zeker dat je berichten goed gelezen worden

    Groetjes Jan. xx

  • 22 Mei 2016 - 00:16

    Samantha :

    Hoi Roxie,

    het heeft even geduurd voordat ik tijd had te schrijven, sorry hiervoor!!! Maar hier (eindelijk) de reactie die ik allang had willen geven :--D!

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en wat cool dat je je experiment hebt kunnen afronden! Ik ben benieuwd naar wat de resultaten waren, al helemaal na wat je me op Skype verteld hebt!!!

    Wat jammer dat je de dag waar je zo naar uit keek hebt gemist, echter is zoals je zelf al zei ook slaap niet erg onbelangrijk! Ik hoop dat je in het nieuwe bed meer rust vind?!

    Ben je ook naar de dierentuin geweest om dieren te kijken of alleen voor het kampvuur en de optredens? Je hebt in ieder geval al heel veel gezien en gedaan in een korte tijd!!!

    Hoe was het congres?? En uhhhh.... Een pretpark met coupons?

    Naja tot hier mijn reactie op dit verhaal, nu de beloofde quote:

    HIj is niet heel toepasselijk, maar ik vond hem wel leuk :D

    'life is like a roller coaster, it has up's and downs. But it's your choice to scream or to enjoy the ride.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 24760

Voorgaande reizen:

22 Maart 2018 - 09 April 2018

Zuiden van Afrika

18 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Costa Rica

23 Maart 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Zweden

14 Juli 2014 - 28 Augustus 2014

Hoofdstuk 2 Pico

15 Februari 2014 - 22 Februari 2014

Sölden, Oostenrijk

12 Juni 2013 - 12 Juni 2013

Aangekomen op Pico

Landen bezocht: