Hoofdstuk 2 - Reisverslag uit Ilha do Pico, Portugal van Roxanne - WaarBenJij.nu Hoofdstuk 2 - Reisverslag uit Ilha do Pico, Portugal van Roxanne - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk 2

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

14 Juli 2014 | Portugal, Ilha do Pico

Vorig jaar was het zo leuk op de Azoren, dat ik dacht: wat beters dan een hoofdstuk 2 te openen van Pico?!

We vertrokken vanmorgen vroeg, om 3 uur ging mijn wekker al, terwijl ik net voor 1 uur pas klaar was met mijn koffer inpakken. Ja twee uurtjes slapen is toch niet veel! Na een bakje koffie en een chocolademelk op Schiphol was het tijd om te vertrekken.

De gate waar ik moest wachten was gelijk het eerste gate B. Ik wist daarom niet of veel mensen daar gewoon zaten omdat het de eerste beschikbare zitplekken waren of dat ze nou hetzelfde vliegtuig in gingen. Om gate openingstijd, volgens mijn ticket, stond ik op om maar richting de gate te lopen. Op dat moment werden er een paar namen omgeroepen, allemaal Portugees, maar mijn naam kwam als laatste. Oeps, ik was toch niet te laat?! Voor de balie stonden nog drie mensen voor mij, maar één ding viel mij gelijk op. De vrouw voor mij in de rij had zitplaats 10D. Ik keek op mijn ticket en had ook zitplaats 10D. Zij had een witte ticket. WTF is er dubbel geboekt?, dacht ik. De vrouw voor mij werd gelijk weggestuurd bij de balie, ‘uw heeft het al’ werd er gezegd. Ik gaf mijn ticket aan de mevrouw achter de balie, zij scheurde het meteen door het midden. Toen gaf zij mij ook een witte ticket en zei, ‘uw krijgt een nieuwe ticket, we hebben het geüpgraded’. En toen zat ik ineens op plaats 2E. In het vliegtuig werd er een dienblad vol lekkere eten aangeboden.
Verschillende soorten kaas, ham, frambozenjam, koffie, fris, water, en constant kwam er een mand vol brood voor je neus. Heerlijk.

In Lissabon aangekomen heb ik lekker in de zon gezeten totdat papa en mama kwamen. Ze waren van plan om naar het strand te gaan. Dus zijn we, na alle file, aangekomen in Carcavelos waar een heel groot strand is. We parkeerde vlak bij mijn oude school, en gingen ter voet naar het strand. Daar hebben we gelopen, bij gekletst en wat gegeten en gedronken.

Eenmaal terug op het vliegveld, werd het wachten. Het was gepland om om 17:30 te landen op Horta, maar om 17:30 waren we net het vliegtuig ingestapt. Vertraging! Na alle winkeltjes te hebben gezien ben ik maar weer naar de gate gegaan waar we volgens bepaalde nummers in moesten stappen, dit keer geen businessclass.

Op Horta zocht ik naar mensen die naar de haven gingen zodat ik misschien een taxi kon delen. Het duurde niet lang voordat ik mijn naam hoorde van een van de taxi chauffeurs, dus ben ik naar hem toe gelopen en zij ik dat ik Roxanne was. Toen ging ik met andere toeristen naar de haven, dus de taxi was al geregeld. Op Pico aangekomen was het al te laat om naar de winkel te gaan en had ik super veel geluk dat het meisje met wie ik een kamer deel zo aardig was om mij wat brood te geven. En zo ben ik eerste reis dag doorgekomen.

Oh ik werd net gebeld door mijn baas en hij zei dat ik al een trip heb morgen. Hopa gelijk aan het werk dus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 24903

Voorgaande reizen:

22 Maart 2018 - 09 April 2018

Zuiden van Afrika

18 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Costa Rica

23 Maart 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Zweden

14 Juli 2014 - 28 Augustus 2014

Hoofdstuk 2 Pico

15 Februari 2014 - 22 Februari 2014

Sölden, Oostenrijk

12 Juni 2013 - 12 Juni 2013

Aangekomen op Pico

Landen bezocht: