Huisvesting - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Roxanne - WaarBenJij.nu Huisvesting - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Roxanne - WaarBenJij.nu

Huisvesting

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

05 April 2016 | Zweden, Stockholm

Na lang wachten op een antwoord van de familie waar ik zou verblijven heb ik het maar opgegeven. Het is geen optie om tot augustus op de bank te slapen. Vanuit mijn werk werd de tip gegeven om mijn Portuguese flair in de strijd te gooien en blijkbaar heeft dat geholpen. Ergens deze week krijg ik dan een sleutel. Mijn nieuwe kamer is 2 deuren verderop. Na de laatste korte nacht op de bank, neem ik voor nu even afscheid. Toen ik 's morgens wakker werd was het weer voor het eerst heel grijs en dreigde het flink te regenen. Nog voordat mijn ogen compleet open stonden zag ik lichte vlokjes uit de lucht dwarrelen. Binnen een minuut werden de vlokken steeds groter en wat eerst een klein sneeuwvlokje was is inmiddels veranderd naar de grote van een halve pak chocoladevlokken (al zijn deze wel van water). In dat kleine kwartier dat het heeft gesneeuwd moet ik uit huis en het zal geen verrassing zijn als ik zeg dat ik binnen die 5 minuten lopen, compleet onder werd gesneeuwd en op Olaf leek.

Eenmaal op het werk aangekomen werd het duidelijk dat het een plaatselijke sneeuwbui was geweest aangezien de wegen hier nog droog waren. Vandaag zou een rustig dag zijn. Vanmiddag had het departement een feest, de blauwe ballonen hingen er gisteren al. Samen met de andere nieuwe collega, waren wij verantwoordelijk om de taart op te halen. Een leuke klusje! En aangezien dit midden in de morgen moest gebeuren was ons hele morgen voorbij. In de middag was er ook niet veel tijd om iets te doen aangezien de Zweden om 3 uur "fika" hebben (koffie pauze).
Na het eten van de princesstarte (typish Zweedse cake) en allerlei andere lekkernijen kregen we te horen dat we vervroegd naar huis mochten. Omdat de Nobel museum 15 jaar bestond besloot ik daar heen te gaan maar eenmaal daar vond ik het zonde van het prachtig zonnig weer om van de zon te verstoppen, dus heb ik een mooie wandeling gemaakt.

De meiden bij wie ik logeer zijn dit weekend naar Tallin, dit houd in dat ik dit weekend alleen ben. Na een lange wandeling kwam ik pas laat thuis en had ik dus geen puf meer om te verhuizen. Echter wou ik wel heel graag in een bed slapen dus heb ik met mijn pijama aan door de gang gelopen tot aan mijn nieuwe kamer. Het hele weekend lang heb ik uitgebreid genoten van een kamer met een bed! Lekker rust, lekker lui. Tussendoor waren nog een aantal feesten in de gang. Mensen van overal kwamen in eens feest vieren bij ons in de gang. Gezellig! Natuurlijk was er drank in overvloed, gezelligheid en zo gingen de uren in de nacht snel voorbei. In de morgen gingen de uren iets langzamer voorbei maar met een laptop op schoot ben ik ook deze door gekomen. Oh ja en ik heb nog boodschappen gedaan, ook belangrijk. Jeetje wat is alles duur hier!

Omdat ik nu enkel een kamer tot het einde van de maand heb, ben ik op kamer jacht geweest. Na veel contact te hebben gehad met iemand die meer over zichzelf vertelde dan over de kamer gingen bij mij alarm belletjes rinkelen. En na het insturen van foto’s van een super mooie kamer werd dit bevestigd. Plaatjes van google zijn te traceren! En deze kwamen uit Spanje, ook een leuke bestemming maar daar ben ik nu niet.
Na alle corruptie kreeg ik goed nieuw! Ik heb nu een kamer vanaf mei tot het einde van mijn stage op een locatie 20 minuten van stage vandaan. Dus eindelijk niet meer dan een uur reizen 

Naast een introductie op maandag en een fika (gebak zat er ook bij!) met een presentatie op dinsdag, ben ik bezig met het ontwerpen van mijn experiment. De luie weekenden zijn voorbij!

  • 06 April 2016 - 19:07

    Samantha :

    Hoi Roxie,

    jeetje wat ben ik blij voor je dat je eindelijk in een bed kan slapen!!! En dat je ook eindelijk een kamer hebt gevonden en wat een goed nieuws dat deze op 20 min van je stage ligt i.p.v. een uur :----D.

    Wat een luxe dat je je dat mag beginnen met koffie en taart, dat klinkt als niet een hele dag hard werken haha, maar ik weet zeker dat dit nog gaat komen!

    De feestjes klinken als heel gezellig, maar of er dan veel van de nachtrust terecht komt dat verwacht ik niet! Ha ha! Ik ben benieuwd of je volgende kamer ook in zo'n flat is als waar je nu zit (zou kunnen toch?!).

    Dat je sneeuw hebt!!! Hier word het steeds warmer, helaas wel de afgelopen dagen met wat regen, maar de temperatuur stijgt! Ik hoop dat dit bij jou ook gaat gebeuren zodat je met mooi weer dingen kan gaan ondernemen i.p.v. in de regen of de sneeuw!

    Voor nu: doe rustig aan en geniet in ieder geval deze maand nog van deze kamer! En veel succes met de verhuizing naar je volgende kamer (alvast). Ik hoop dat je nu al bent verhuisd naar de twee deuren verderop! Ik hoop dat je voor de grote verhuizing je koffer nog dicht krijgt! Haha!

    Het is hier redelijk stil en anders zonder jouw aanwezigheid en moet je dan ook de hartelijke groeten doen van René en Michelle, ze wensen je ook veel succes met je stage!

    Dikke knuffel, Samantha

    Quote van vandaag: Als de moed je in de schoenen zakt, ga dan eens op je kop staan.

    Oké nog één: Een opgever wint nooit, een winnaar geeft nooit op! (Ben trots op je dat je nu een huis hebt gevonden!!!!)


  • 08 April 2016 - 10:11

    Jan:

    Hoi Rox,

    Heel benieuwd ben ik hoe jouw Portugese flair er in werkelijkheid heeft uitgezien. :-)
    Maar goed het resultaat telt en dat is dat je een kamer hebt!!
    En verfrissend dat het daar nu af en toe nog wilt sneeuwen!
    Hier steeds meer de zonnestralen, en ik moet zeggen, dat heeft ook wel wat
    Verder gaat het hier z'n gangetje.
    Intussen heb ik je foto's op Facebook gezien en begrijp ik dat je het wel naar je zin heb!
    Dat is mooi en vanaf mei dus een definitieve kamer.
    Kortom het gaat je goed en daar zijn wij allemaal heel blij om.

    Heel veel plezier en we lezen wel weer.
    Groetjes ook namens Willy.
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 24896

Voorgaande reizen:

22 Maart 2018 - 09 April 2018

Zuiden van Afrika

18 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Costa Rica

23 Maart 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Zweden

14 Juli 2014 - 28 Augustus 2014

Hoofdstuk 2 Pico

15 Februari 2014 - 22 Februari 2014

Sölden, Oostenrijk

12 Juni 2013 - 12 Juni 2013

Aangekomen op Pico

Landen bezocht: