Eerste dag Stage - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Roxanne - WaarBenJij.nu Eerste dag Stage - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Roxanne - WaarBenJij.nu

Eerste dag Stage

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

29 Maart 2016 | Zweden, Stockholm

Het was mijn eerste stage dag! Omdat het nogal een ritje is voordat ik op stage ben, moest ik om 7:50 ’s morgens de metro nemen. Dan zou ik om 9 uur op tijd aan de andere kant van Stockholm zijn of de afgesproken plek. Om 7:50 werd ik wakker en het drong absoluut niet tot me door dat ik al weg had moeten zijn, dus ik heb nog rustig een boterham gesmeerd, nog afscheid genomen en toen naar de metro gewandeld met dikke slaperige ogen. In de metro heb ik daarna nog half slapend mijn boterham op gegeten en de haltes uit mijn hoofd geleerd. De rit naar de werkplek toe is echt mooi! De bus reist via een aantal bruggen door Stockholm heen en overal zijn de mooie en enorm grootte gebouwen te bewonderen. Ik snap nog steeds niet hoe, maar om 9 uur precies stond ik op de afgesproken plek. Helaas was er niemand en bleef ik nog 10 minuten in de regen wachten. Misschien had de andere ook vertraging dacht ik. Het werkt hier allemaal niet zoals in Nederland waar iedereen stipt op tijd komt, heb ik ergens gehoord. Buiten in de regen was het toch niet zo leuk, dus besloot ik met iemand mee naar binnen te gaan. Heel vriendelijk werd er gevraagd met wie ik een afspraak had en na het noemen van een naam werd ik naar een kantoor gebracht. Daar zaten ze dan… mijn nieuwe collega’s met wie ik de komende tijd samen zit. Ook ik kreeg een bureautje waar een computer op past en een vel papier. Het is een klein hokje met nu inmiddels 6 bureaus aangezien de groep zo hard is gegroeid.

Van collega’s in Nederland kreeg ik te horen dat zij de eerste weken met hun neus in de artikelen werden gedauwd. Dus ik had eigenlijk niks anders verwacht. Maar ik kreeg enkel 2 artikelen met precies dezelfde onderwerp alleen dan op verschillende manieren geschreven. In de middag dook ik direct het lab in en heb daar kennis gemaakt met de faciliteiten daar. Het is wel grappig om te zien hoe creatief iedereen is… In elke ruimte zag je de legoblokjes tevoorschijn komen en het apparatuur bouwen ze liever zelf i.p.v. een dure, kant en klare werkinstrument te kopen. Volgens mij ga ik me de komende tijden hier prima vermaken!

Voor degenen die mij kennen… ik ben nog steeds op zoek naar huisvesting. Tijdelijk slaap ik op de bank of een luchtbed, het is maar net hoe het uitkomt. Deze week nog hoop ik echt mijn plekje te krijgen want die dikke wallen onder mijn ogen worden maar niet kleiner!

Nou na het typen van twee langen verhalen moeten jullie genoeg leesvoer hebben gehad! Leuk dat jullie mijn verhaaltjes lezen. De reacties, mailtjes en appjes maken mijn glimlach elke keer breder. Fijn dat jullie meele(z/v)en.

  • 30 Maart 2016 - 08:53

    Jan:

    Hoi Rox,

    Mooi dat je het wel ziet zitten daar in dat lab!
    En zo te lezen kan je je creatieve geest behoorlijk verrijken daar.......:-)
    Dat is goed en ik wens je een mooie tijd toe daar op je lab!
    Ik nodig iedereen die je verslagen lees ook uit om een korte reactie te sturen omdat ik weet dat jij daar vreselijk van geniet.

    Heel veel groetjes en tot je volgende hoofdstuk! :-)
    Groetjes Jan

  • 30 Maart 2016 - 21:38

    Wim En Marian:

    hoi Roxanne,

    Wat leuk dat we je zo kunnen volgen. En wat dapper dat je dit allemaal onderneemt.
    We wensen jou heel veel succes met alles wat je gaat ondernemen en doen, maar geniet ook van de mooie
    momenten die komen gaan.
    Wim zegt: ik hoop dat je daar leert roeien in een echte kerkboot. Kunnen we later je techniek wel even bij schaven.

    Ben benieuwd naar je volgende verhaal.

    groetjes van ons.

  • 02 April 2016 - 21:24

    Samantha :

    Hey Roxie,

    ik ben blij te lezen dat je het ziet zitten op je stageplek, via de app heb je al een tipje van de sluier opgelicht, als je me nodig hebt voor inside information: I'm here :---D.

    Ik vind het wel knap dat jij ondanks dat je te laat vertrekt toch op tijd weet te komen, complimentje voor jou! (Toch raad ik je aan de volgende keer je wekker iets eerder te zetten). Ik kan me echter voorstellen dat het slapen op een bank en/of luchtbed niet heel lekker ligt, maar het is beter dan niks. Ik hoop dat je snel je eigen plekje hebt waar je meer tot rust kan komen en je stage echt kan opstarten zoals je dat in gedachten had of in ieder geval zoals je hoopte dat het eruit zou gaan zien.

    Het weer klaart hier langzaam een beetje op, het word langzaamaan lente, hebben af en toe wat regen, maar de zon komt vaker door de wolken heen en de temperatuur gaat gestaag omhoog, maar dat kan zo weer veranderen... Hoop wel dat het weer bij jou ook binnenkort een beetje bij gaat trekken, zodat je in ieder geval niet meer in de regen hoeft te wachten.

    Quote van de dag: life is not about waiting for the storm to pass, but it is about to learn how to dance in the rain.

    Oke... nog eentje dan: great things never come from comfort zones

    Dikke knuffel Samantha :----)

  • 04 April 2016 - 23:47

    Willy:

    Hoi Roxy.
    Top dat je nu een kamer gevonden hebt tm augustus.
    Goede nachtrust is het halve werk ;)
    Hoor wie dat zegt......
    Hoop dat je een hele leuke leerzame tijd daar krijgt met leuke mensen.
    En ook nog tijd om wat van het land te zien.
    Stockholm is een mooie stad maar het blijft een stad hè . Of ben je inmiddels een stadsmeisje geworden?
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    Liefs, Willy

Tags: stage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 24897

Voorgaande reizen:

22 Maart 2018 - 09 April 2018

Zuiden van Afrika

18 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Costa Rica

23 Maart 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Zweden

14 Juli 2014 - 28 Augustus 2014

Hoofdstuk 2 Pico

15 Februari 2014 - 22 Februari 2014

Sölden, Oostenrijk

12 Juni 2013 - 12 Juni 2013

Aangekomen op Pico

Landen bezocht: